Mierzoete Maandag: Zandkoekjes

Ik ben geen moeder, maar ik kan me zo voorstellen dat het erg leuk kan zijn om deze koekjes samen met je kinderen te maken. Lekker vieze handjes krijgen bij het kneden, leuke figuurtjes uitsteken en het beste van alles: lekker snoepen van het deeg!

Roer een snufje zout door een eidooier en laat het mengsel een uur rusten, waardoor de natuurlijk gele kleur versterkt wordt

Zeef 150 gram bloem in een bergje op je werkvlak, druk een kuiltje in het midden en vul dit met het eidooiermengsel

Meng 75 gram witte basterdsuiker met een half zakje vanillesuiker en voeg het toe aan de bloem

Verdeel hier vervolgens 75 gram boter over en kneed alles snel tot een glad deeg

Laat het deeg 30 minuten rusten op een koele plek

Kneed het deeg na het rusten nogmaals door en rol het dun uit op een met bloem bestoven werkvlak

Steek verschillende vormen uit, bestrijk de koekjes met eidooier en laat even drogen

Bestrijk de koekjes nogmaals met eidooier en laat weer even drogen (zoals op onderstaande foto te zien is, was ik een beetje te ongeduldig)

Leg de koekjes op een met bakpapier beklede bakplaat en bak ze in een op 160 graden Celsius voorverwarmde oven in 10 tot 15 minuten lichtgeel

Over LotuitdeLotterij

Waarom ik blog? Waarom niet! Zelf beleef ik er in ieder geval een hoop plezier aan! Bekijk alle berichten van LotuitdeLotterij

Geef een reactie

