Mierzoete Maandag: Kaneelmuffins in het klein

Ik maakte deze muffins vandaag voor het eerst, dus volgde ik braaf het recept. En hoewel ze op zich prima smaken, heb ik ze zelf liever iets zoeter, daarom volgende keer toch maar wat meer suiker toevoegen…

Zeef 140 gram zelfrijzend bakmeel samen met 1 theelepel bakpoeder, 2 eetlepels cacaopoeder en 1/2 theelepel kaneel en roer hier vervolgens 55 gram lichtbruine basterdsuiker door

Vermeng in een andere kom 1 losgeklopt ei met 150 milliliter melk en 4 theelepels gesmolten boter

Giet het eimengsel over de droge ingrediënten en meng alles even, het mengsel moet nog een beetje klonterig zijn

Verdeel het beslag over 12 papieren mini-vormpjes, in een mini-muffinvorm

Bak de muffins 15 à 20 minuten in een tot 200 graden Celsius voorverwarmde oven, tot ze gerezen zijn en veerkrachtig aanvoelen

Laat de muffins 5 minuten afkoelen op een rooster en serveer warm

Over LotuitdeLotterij

Waarom ik blog? Waarom niet! Zelf beleef ik er in ieder geval een hoop plezier aan! Bekijk alle berichten van LotuitdeLotterij

2 responses to “Mierzoete Maandag: Kaneelmuffins in het klein

Geef een reactie

