Mierzoete Maandag: Glaceetjes

Vandaag een recept wat ik al eerder maakte, dus wat dat betreft niet veel nieuws onder de zon. Wat echter wel een primeur is, is mijn experiment met de blauwe kleurstof die ik onlangs aan heb geschaft… En om eerlijk te zijn ben ik nog niet echt tevreden. In het echt is het een mooie, babyblauwe glazuur geworden, maar op de foto zie je daar eigenlijk niets van terug. En wat een getob met dat glazuur, daar mag ik nog wel wat op oefenen! Jammer genoeg lieten mijn nieuwe, dino-vormpjes me ook nog eens in de steek door hun kleur te verliezen tijdens het bakproces… Genoeg gezeurd, het ziet er misschien niet helemaal uit zoals ik het me had voorgesteld, maar het smaakt wel lekker!

Klop 125 gram boter romig met 125 gram fijne kristalsuiker

Voeg al kloppend 1/2 theelepel vanille-extract en 2 grote eieren toe

Spatel daarna 125 gram zelfrijzend bakmeel door het eimengsel

Roer er, wanneer alles gemengd is, 2 tot 3 eetlepels melk door

Verdeel het beslag over 12 vormpjes en zet deze in een tot 200 graden Celsius voorverwarmde oven voor 15 à 20 minuten, tot de cakejes gaar en van boven goudbruin zijn

Haal de cakejes, wanneer dit enigzins mogelijk is, uit de bakvorm en laat ze verder afkoelen op een rooster

Meng voor de simpelste glazuurversie 250 gram poedersuiker met 2 à 3 eetlepels heet water, tot een pasta ontstaat en voeg vervolgens eventueel een kleurstof of smaakje toe

Zorg er voor dat de bovenkant van de cakejes vlak is en besmeer dit vervolgens met het glazuur, wat ongeveer een uur nodig heeft om hard te worden

Over LotuitdeLotterij

Waarom ik blog? Waarom niet! Zelf beleef ik er in ieder geval een hoop plezier aan! Bekijk alle berichten van LotuitdeLotterij

Geef een reactie

