In de herhaling

Ik heb al eerder een recept op mijn blog gepost en heb me voorgenomen dit eens in de zoveel tijd te blijven doen. Dit keer een gerecht dat sinds mijn kindertijd één van mijn favoriete, Indische maaltijden is:

Tahoe Ketoprak

 

Hoofdgerecht, 4 personen

Bereidingstijd: ca. 45 min.

 

Ingrediënten:

          500 gr. tahoe

          1 el asam (tamarindepasta)

          olie

          1 prei

          150 à 200 gr. taugé

          30 gr. selderij

          1 teentje knoflook

          1 tl sambal

          1 tl suiker

          1 el pindakaas

          citroensap

          ketjap

  

Maak een marinade door de asam te mengen met wat lauw water.

Snijd de tahoe in blokken en laat deze minimaal 10 min. trekken in de marinade.

Fruit de gemarineerde tahoe in olie, tot de tahoe lichtbruin kleurt.

Laat ondertussen de taugé weken in kokend water en maak de prei schoon, waarna deze fijngesneden kan worden. Snijd vervolgens ook de schoongemaakte selderij fijn.

Meng de geperste knoflook met de sambal, de suiker en de pindakaas. Roer hier daarna citroensap door tot het een papje is. Leng dit mengsel vervolgens aan met ketjap, tot een saus ontstaat.

Leg de gebakken tahoe op de bodem van een schaal en schep hier achtereenvolgens de taugé, de prei en de selderij op. Serveer met rijst, gefruite uitjes en de saus.

 

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Over LotuitdeLotterij

Waarom ik blog? Waarom niet! Zelf beleef ik er in ieder geval een hoop plezier aan! Bekijk alle berichten van LotuitdeLotterij

2 responses to “In de herhaling

  • Ineke

    Lijkt me heel lekker, maar eet je de prei en selderij rauw… of moet die schaal nog even in de oven?
    En de saus… koud?
    Je ziet, een heel nieuw recept voor mij… vandaar mijn vragen
    Maar… ik geniet volop van je blog!!!
    Groetjes Ineke

    • LotuitdeLotterij

      Wat leuk om te horen dat je er van geniet! 😀
      De prei en selderij eet je inderdaad rauw, de schaal hoeft dus niet de oven in. De saus eet je op kamertemperatuur, je hoeft het dus niet te verwarmen ofzo. Succes!

Geef een reactie

